tisdag 6 oktober 2009

Dah.......

Ozzy har just fått sin nya rullstol.
Det är ju bra.
Det är bara det att vi bor på en mindre bra väg, typ en cykelstig-liten-väg med grus å annat smått.
På detta underlag rullar stolen helkasst.
Jag ringer leverantören och påpekar detta.
Han svara, jamen hur ofta ser du "körestolsbrugere i skoven".
Det har han ju rätt i, inte så ofta.
Alltså är rullstolar helt kassa för på -landet-boende-folk.
For city people only.

Nå, ungen skall då ha en annan rullmöjlighet på stigarna.
Vi har haft en jogger innan vi fick rullen, denna fick vi dock lämna från oss då vi fick rullen eftersom man inte får ha två transportmedel.
Ok.
Jag kollar nätet för att hitta en jogger till ungen.
Så visar det sig att en "vanlig" jogger till en "vanlig" unge är beräknad till ca 3-4 års storlek på barnet.
Sen vill dom väl inte sitte stilla, kan man gissa.
Jahapp, en jogger till en inte vanlig unge kan man ju såklart också få tag på.
På en annan sida, till ett annat pris.
Så taskigt.
Alltid pissdyrt.

Jag ringer till kommuntanten igen och förklarar och frågar hur andra familjer gör.
Får då infromationen att man kan söka om beviljning om delvist ekonomiskt stöd till en dyrare jogger.
Blir så sur.

1. det kunde hon ju sagt från början, alltså innan vår jogger avhämtades
2. hatar att söka om saker, känner mig som en snyltare
3. varför kan man inte ha två transportmedel som hjälpmedel, enklare å mera rättvist, vem fan köper en jogger till en sexåring
4. ännu ett brev som skall skrivas, ännu en behandlingstid som inte hålls
5. om jag var miljonär skulle jag inte söka om ett skit, bara KÖPA, KÖPA Å KÖPA

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej,

vi hade sån tur att vi fick en "jätte-jogger" som egentligen utgått ur sortimentet från Hab. Den är super. Vidar kan inte sova inne dagtid om han inte är riktigt sjuk, men om han är trött så sover han gott en stund i sin jogger utomhus.

Vår heter Resursjogger och klarar upp till 50 kg om jag inte minns fel, men då skulle jag nog inte köra den i terräng. Jag tycker det är ganska tungt att köra runt Vidars 25 kg.

Och det är lite trassligt att montera ner den så att den går in i bilen om vi ska ta oss ut till riktig terräng...

Lycka till!

Susanne (mamma till Vidar)

Anonym sa...

Tack Susanne!

Skall kolla vilka möjligheter som finns.
Dock tar det väl ännu sin tid innan vi hör från kommunen....

Hoppas annars ni har det bra.

Kram // Mia