tisdag 2 december 2008

Julen ær i antågande







och vi har pyntat som galningar, jag blir mer å mer corny før varje år som går. Før några år sedan kunde det inte vara før lite jultingeltangel, nu kan det inte vara før mycket, vi fullkommligen frossar i nissar, kulørta kulor, amaryllis, små ullhjærtan. Vackert, tja inte vet jag, men julmysigt det ær det!



Med julandet kom dessa......."skoldkopper", in Swedish, vattkoppor. Bilden visar Max vackra mage, han har många på hals, huvud och bål men tar det fint. Såklart hemma från dagis meeen energin felar inget, tidigare idag hammrade det førfærligt inne på grabbarnas rum varpå jag sticker in huvidet før att kolla vad som står på. Det vara bara Max som lade pussel, de bitar som inte passade hammrades resolut på plats.....


Oron ær stor før det hær med den stundande fødelsedagen, hinnar prickarna gå bort, kan dagis komma på kalas......følj den spænnande fortsættningen.







Oscar trænar på med sin vanliga glædje, han har æntligen greppat konceptet kurragømma, så det roar vi oss en del med

Hær letas det ivrigt efter mamman som smart som hon ær gømt sig BAKOM kameran.......




Vi har också så smått børjat gå några stræckor om dagen under stegen, går sådær, men så ær det alltid. Gossen skall liksom ha lite tid till att greppa vad det ær han skall gøra, har dock på kænn att han greppar denna øvning snabbt. Vore tacksamt eftersom man liksom hukhoppar fram under stegen och hjælper honom till rætta, drygt, men alltså jag brukar bara tænka på hur drygt/trist Ozzy ibland måste tycka att det ær, så kan man lite igen :-)


Med økad gåtræning intensifieras balanstræningen, man kan konkludera att lillebror tycker det ær roligare æn storebror.

Två slappa killar, detta ær før Oscar højden av mysigt!!
Det var allt før denna gång, på återseende nær jag igen lyckats tjata till mig ett lån av tonårsgrannens bærbara.....
C YA // Mia

Inga kommentarer: