lördag 14 november 2009

Hå, hå, ja, ja.....

en vecka, låååång sådan, överstökad. Behandling 6 dagar denna gång, dvs returresa först idag lördag.
Åh, så skönt att komma hem.
Löjligt att man kan tycka det är så jobbigt att vara hemifrån.

Kan inte se nå´n uppenbar påverkan på sonen.
Möjligen pladdrar han lite mer.
Leker med rösten och olika ljud.
Och så är vi trötta.
Man blir trött i skallen.
Vissa frekvenser går mer på skallbenet än på själva örat, det känns tryckande.
Lite som att flyga.
Det där trycket gör en trött, faktiskt är jag också trött i öronen.
Konstig känsla men det är jag.

Har tagit en auditativ test på mig. Den är dessvärre inte genomförbar på ozzy.
Min test visar att jag hör mer med skallen än med örat inom de frekvenser där dagligt tal ligger.
Hörtanten frågade om jag finner det besvärlig med många ljud samtidigt.
Om musik i bakgrundsmusik upplevs störande.
Om samtalen i större samlingar blir svåra.
Mitt i prick.
Efter att mammarollen intagits har jag fått det rätt påfrestande med höga och många ljud samtidigt.
Har tänkt att det kanske har just med mammarollen att göra.
Det tror inte hörtanten.
Hon menar det är ålder......
What!
Nå, de sista två modulerna, i december och januari skall mitt program designas för att styrka örats kapacitet inom detta frekvensområde.
Sedan mäter vi igen.
Spännande.

De nästakommande två-tre veckorna blir Oscar närstuderad.
När vi är inne i normal rytm igen kanske vi kan se nå´t nytt falla på plats.
..............Kanske.................

Inga kommentarer: