torsdag 28 februari 2008

Huvudbry, eller mer passande huvudkli....

De senaste dagarna har vi ett par ganger forundrat oss over att vi annu inte varit sjuka eller rakat ut for nagot "sjukligt" under var vistelse. Sadana kommentarer ar val att utmana odet.....

Kl ar snart fem pa morgonen och jag har varit vaken en del av natten med en orolig Oscar, han har varit irriterad over nagot men inte kunnat visa vad. Sa han har legat pa min arm och snusat medans jag har legat vaken och kliat mig i huvudet samtidigt som jag funderat pa vad mon det kan vara som irriterar. Blev plotsligt medveten om mitt kliande.....tankte vidare, for att sedan tassa ut pa badrummet och ruska pa haret over handfatet... Hmmmm, har skallen full av dessa sma kryp. Misstanker att atminstone Oscar ocksa har det.

Nu har jag blott och stott var dessa djur kan komma fran och jag haller bestamt Dr Virots massageinstitut ansvarigt for detta. Har ligger patienterna huller om buller pa samma brits (ibland ocksa samtidigt), jag vet att det inte ar orenlighet som far dessa djur att frodas men detta ar enda stallet dar vi mojligen kommer huvud mot huvud (bokstavligt talat) med andra manniskor. Efter att ha googlat i amnet vet jag nu att jag sannolikt gatt ett tag med dessa husdjur, de forekommer namligen i en anseelig mangd.......USCH!!!!! Minns med obehag luskurerna under skoltiden.....undrar nar apoteken oppnar...

Jaha, grunnar pa hur jag skall lagga fram infon till Sara, men framfor allt till hennes kompis Bettan som har ett mycket langt och tjockt har.

Googlar vidare i vantan pa att dagen gryr, dagen da den stora reningen skola begynna

\\ Lus Mia

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns väl bara en kommentar till detta------Äckligt
De är väl bara att hoppas att apoteket har öppet, men tänk om dom firar nån helig dag och har stängt....hemska tanke.
Lycka till nu, hela lusfamiljen och se till att det är borta när vi dyker upp.
mormor

Anonym sa...

VELKOMMEN I KLUBBEN..... Louise og jeg har lige delt en flske i går og har sovet med det i håret hele natten!! Dette gentager vi inden afrejse - så vi er HELT lusefri, når vi indtager Thailnad....I må have jeres egne lagner med til jeres mirakel-doktor. 5 dage tilbage.... Knus Lone

Mia sa...

Hej Mormor!!!!
Vi tackar saligt för det senaste tillskottet av böcker och filmer. Max tror numera att allt han får kommer från flygplanet oh mormor.

Kramar från ett åskande och kvavt samui

Mia sa...

Hej Lone,

godt i har prövet det....så er i ikke så sarte hvis det skulle ske igen.....

Ses snat, vi gläder oss


Kramar // Mia