måndag 6 april 2009

"Fy for s...."

må man kun sige under vandet mamma, såden at ikke nogen hører når man siger det.....


Logiskt i fyraåringens värld.





Tänkte sparka liv i bloggen igen, mon inte det kommer mer energi till en gammal trött kvinna såhär i vårtider. Ringde till mamma förra veckan, stax innan de skulle köra ned till oss på besök, för att fråga om hon inte kunde ta lite perenner med från sin trädgård........hon upplyste om den ca halva metern snö som ännu täckte marken.....här har vi full vår, med påskliljor lagom till just påsken.





Vi har haft en period utan assistenter, våran Rikke gav sig ju ut på en längre resa med käresten och jag har liksom inte kommit till skott med ny annons och hela molevitten. Tog mig samman för två veckor sedan och herregud vilket gensvar......kan det vara den omtalade finanskrisen som spökar? All of a sudden är det bara så intressant att vara assistent. 40 telefonsamtal senare slutade jag svara i telefonen, 10 intervjuer senare avlyste vi resterande, vilket gör att vi idag står med fyra fina kandidater varav jag pinpointat två som anställs i vårt nya bolag "Oscars Team". Låt oss nu hoppas gott att valet faller gott ut.....


För att optimera gåendet har vi nu även fått en stege utomhus, tänker att när antalet turer i stegen går från 100 till det tredubbla så kan det vara skönt att variera lite. Fått är väl egentligen ett felaktigt uttryck, jag har ju den bästa av familjer så med gemensamma krafter har morfar och farfar under en förmiddags nordiskt samarbete skruvat ihop följande:

På gensyn // Mia

1 kommentar:

Åsa sa...

Hejja Oscar vad duktig du är! Oscars mamma är också duktig! Roligt att du/ni kommit igång med bloggandet, men vi kan förstå om motivationen inte alltid finns för att skriva.
Astrid, jag och hundarna är på långbesök i Dalarna, kommer hemåt igen runt 27 april.
Ha det gott i vårvädret i dk. Våren är på väg här med!
Hälsningar kusin Åsa och moster Kia