söndag 28 oktober 2007

Ålder eller mödraskap?

Angaende vadre sa regnar det annu.....














På vårt område finns en liten vit katt som ser ut att ha levt ett mer eller mindre hårt liv, mager, rufsig päls och med en linkande gång. Den har av en oklar anledning fattat tycke för just vårt hus och ligger ofta i utemöblerna när vi vaknar på morgonen. Som så typiskt för katter tycks den se det som självklart att vi gärna vill en extra gäst, den styker sig lojt om våra ben och spatserar runt som om det är vi som besöker henne. Då jag den första morgonen såg min yngste son klappa och pussa på djuret med förtjusning var min första reaktion ”nej, rör den inte, den kan bitas, den kanske är sjuk”, som tur var lyckades jag i tid tänka på hur Max skulle reagera på detta så istället krystade jag fram ett - ja se så söt ,he, he, klappa försiktigt.
Nu smider jag planer för hur jag skall få skrället att välja ett annat hus än vårat att besöka utan att sonen anar något.....samtidigt kan jag konstatera att detta bara är en av flera incidenter där jag på senare tid reagerat på ett sätt som gör att jag funderar på om det är min stigande ålder som gör mig till en chicken, eller är det en följd av mödraskapet. Jag hoppas på det senare.

2 kommentarer:

Carina sa...

Hejsan där nere!
Vill skicka en stor kram via er till min arbetskamrat Lisbeth.Fick adressen genom Janne, kul att kunna följa er hur ni har det.

Kram, Carina Lind

Mia sa...

Hej Carina
Kramar tillbaka.
Du ser hur solen skiner med sin franvaro men det blir battre snart tror vi.
Kul att du ar med oss pa resan.
Vi hors igen.
Lisbeth