lördag 17 november 2007

" I have a dream",

var det en gång en klok man som sa...och nu har en av våra drömmar gått i uppfyllelse.


SONEN KRYPER!!!


Kolla videon, det är inte snyggt ännu men kolla in det fina kryssmönstret. Faktiskt var Oscar hemma och tränade med mormor och morfar när genombrottet kom, när vi kom hem kom han krypandes mot oss. Stort ögonblick! Han klarar fint ca 5 meter i sträck och under de senaste dagarna har han krypit ca 40m per dag. I förhållande till det program vi tränar efter är målet att Oscar skall kunna krypa 400m på en dag, nu törs vi tro på att vi har möjlighet att klara det.







6 kommentarer:

avesta sa...

Hurra hurra en sådan duktig krypare! Och på Bertils födelsedag, det betyder väl något!
Fira nu inte så mycket att fler får krypa hemåt. Kram kram från Lotta och Bertil

Mia sa...

Hej Lotta och Bertil,
kul att ni är med på bloggen!!!
Visst är han duktig, filmen visar ett av de helt först kryptillfällena, som ni ser är det ännu en nyvunnen erfarenhet men det ser bättre ut dag för dag!
Nja, vi kröp väl inte hem, men mamman fällde ett par krokodiltårar, få ännu gåshud när jag ser honom krypa......Annars är allt fint, det är ren lyx att ha mamma och pappa här som sällskap, hjälp och mormor och morfar. De gör en fin insats med träningen och jag tror de de tycker den delen är lika spännande att vara med om som resten av uppehållet.

Grattis Bertil, 55 va??

// Mia + resten

Zillig sa...

Kære alle 4 (6)
Rigtigt dejligt at se og høre om Oscars fremskridt - stort tillykke med det. Og det virker jo til, at I også nyder livet derude med lækker mad og thaimassage. Lige pludselig begynder jeg rigtigt at glæde mig til at se jeres smukke fjæs :-). Nu er der jo snart kun en måned til gensynet med vores to frække fætre.
Nå, der er jo nogle, der må arbejde. Ha' det godt.
Knus Jannie

Anonym sa...

Det var flot,vi har set ham kravle
håber det forsætter
kan i ha det godt alle sammmen
kærlig hilsen Tove og Kren

Anonym sa...

Måste säga att Ni är helt otroliga!!! Kul att se att ni alla och framförallt Oscar verkar ha det så bra. Nu väntar jag med spänning på att följa Oscars fortsatta framsteg.

Ha nu en fortsatt skön vistelse och ta hand om varandra.

Kramar från Karin på Larga

Karin sa...

Hej Mia,
jag vet faktiskt inte hur all den här teknik fungerar, så att jag kan komma in och skriva med dig! Jag var tvungen (tror jag) att upprätta min egen blogg??? Oj vad svårt att välja namn, men det blev: "I jomfruens tegn" !!! Ja, ja, Finn tag det helt roligt, jeg er helt overbevist om at du tænker på det seksuelle plan lige nu....MEN faktisk er jeg født i jomfruens tegn...(har set din mail til Klaus med de der babs...hrm)det må du venligst forklare Mia også..
Hur som helst med det, jag har först kommit in på er blogg i dag, Klaus gav mig direkta länken och äntligen lyckades det för mig! Vad är det bara skönt att läsa att träningen med Oscar går bra och att Max har lärt sig simma + allt annat som sker omkring er! Jag kunde tänka mig att komma ner och hälsa på, men då måste man ju flyga!!! Krama om barnen Mia, och snart god jul! Kramar från Karin Lund