torsdag 15 november 2007

Vår vardag,

Vår normala rytm i huset startar redan kl 06:30, där vaknar två pigga killar och konstaterar att det är ljust ute, alltså är det dags att stiga upp. Till gengäld är det också becksvart redan kl 18:30, så kvällarna är inte heller långa.
Gemensam frukost för alla i huset redan kl 07:30 för att hinna gå igång med Oscars första pass vid 8-tiden. Vi har nyligen börjat köra 4-pass, dvs 4 timmar på förmiddagen, detta då värmen mitt på dagen kan vara tryckande och också för att Oscar helt klart är fräschast på morgonen.

Efter det att poolen uppnått en temperatur på ca 30 grader föregår ett pass också här, med simmning och lek, ofta hinner vi med ett poolbesök under lunchpausen. På eftermiddagen är det tuffare att hålla tempot uppe, men Oscar och vi kämpar så att vi i snitt klarar ett par pass här också, därefter poolen igen....

Lunchen käkar vi naturligtvis hemma medans middagen varvas mellan tre alternativ:



Take away från Mr O, en lokal sylta 50 meter härifrån. Kanonmat till en liten penning, mat till 4 personer för ca 80Kr. Mr O själv både lagar och levererar maten i egen hög person.






Annars äter vi på fiskerestaurangen som ligger
på stranden ca 50 meter från vårt hus. Här går tillsvarande meny loss på ca 100 Kr.







Ett tredje alternativ är att få maten tillredd i det egna köket, en lyx vi tillämpar en gång i veckan.
Priset för detta ökar ytterligare något, ca 200Kr för mat till 4, tre rätter.









En annan lyx vi unnar oss varje vecka är Thaimassage-tjejerna kommer till huset och vi njuter på skift. 60Kr för en timmes helkroppsmassage.











2 kommentarer:

avesta sa...

Hej på er allihop!
Kia och jag har plaskat i romerska badet i Västerås och jag fick tips om Er blogg, kul att se att ni har det bra.
Härifrån kan jag fresta med flera minusgrader och snö, låter det coolt?
Vi funderar på att värma litet glögg, ljus har vi tända, en brasa har brunnit i kaminen sedan tidig eftermiddag och mörkret var ännu tidigare här än hos Er, redan klockan 16 började det skymma.Stor kram från Lotta och Bertil i Avesta

mehli sa...

Hej på er!
Fantastiskt roligt att se Oskar fara fram med en sån fart.
Jag blir avundsjuk när jag ser Finn få massage med mera (skrattar)
Nu har vi bokat resa till Hua Hin. Vi gör en snabbvisit. Kommer den 12-1 och reser hem redan den 29-2.
Hoppas att vi kan träffas under tiden. Skulle vara roligt.
Igårkväll snöade det som bara f--- TV-en fungerade inte, så jag fick ägna mig åt vhiskyn istället.
Nu har jag inte tid mera skall ut och räsa med nya bilen (:-)
Kramar från Hyssna
Mehli o Inger